Review Richtlijnen & Redactiebeleid

Het belang van delen van ervaringen

Tevreden.nl en Vidomes horen graag uw mening. U kunt zowel uw positieve als negatieve ervaringen met anderen delen door reviews te schrijven over Vidomes. Om die reden, is de eerste vraag in iedere vragenlijst een reviewvraag.

Tips voor het schrijven van goede reviews

Goede reviews zijn er in alle vormen en maten. Als u niet weet waar u moet beginnen, zijn hier enkele tips waarmee u aan de slag kunt:

1 Wees informatief en inzichtelijk

Zorg ervoor dat uw review relevant en specifiek is. Beschrijf in een review precies wat u heeft ervaren. Wat vond u goed en wat juist niet? Geef aan wat deze ervaring speciaal maakt.

2 Wees oprecht

Mensen lezen reviews omdat ze geïnteresseerd zijn in de ervaringen van ‘echte’ mensen (huurders). Wees dus oprecht. Beperk uw reviews tot uw eigen, directe ervaringen. Probeer uw ervaringen zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven, zowel de positieve als de negatieve.

3 Toon respect

We verwachten niet dat alles altijd goed gaat. Misschien bent u boos of gefrustreerd. Ook dat horen we graag. Probeer uw kritiek opbouwend te verwoorden. Vidomes kan de kritiek dan gebruiken om te verbeteren.

4 Schrijf een stijlvolle review

Mensen besteden meer aandacht aan wat u zegt wanneer u aandacht aan uw review besteedt. Houd het leesbaar. Vermijd het gebruik van veel hoofdletters en interpunctietekens. Correct taalgebruik: controleer uw spelling en gebruik geen scheldwoorden.

Zijn er reviews die niet worden geplaatst?

We willen dat mensen beoordelingen, reviews en aanbevelingen vinden die relevant, nuttig en betrouwbaar zijn. De redactie van Tevreden.nl kan in de volgende gevallen reviews blokkeren:

1 Ongepaste of onwettige inhoud

Tevreden.nl kan reviews blokkeren die onwettige inhoud bevatten of daarnaar linken, of inhoud die het beleid van Tevreden.nl schendt. We kunnen ook reviews blokkeren die plagiaat bevatten of zijn gekopieerd van andere sites.

2 Niet-relevante reviews

Een review moet uw persoonlijke ervaring met de organisatie beschrijven. Plaats geen reviews op basis van de ervaringen van anderen, of die niet gaan over de organisatie. U mag reviews niet gebruiken voor persoonlijke aanvallen, tirades of hetzes. Gebruik reviews ook niet om onjuiste informatie over de organisatie te melden.

3 Belangenverstrengeling

Reviews zijn alleen waardevol wanneer ze eerlijk en onpartijdig zijn. Zelfs wanneer een review goed bedoeld is, kan belangenverstrengeling leiden tot verminderde betrouwbaarheid van een review. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan om geld of goederen aan te bieden of te accepteren voor het schrijven van positieve reviews of negatieve reviews over een concurrent. Plaats ook geen reviews namens anderen en wees eerlijk over uw identiteit of band met de organisatie.

4 Herleidbare gegevens

Wij plaatsen geen reviews die persoonlijke informatie bevatten zoals namen, e-mailadressen en telefoonnummers. Ook beschrijvingen die te herleiden zijn naar een persoon, zoals de bestuurder, de blonde receptioniste, enz. plaatsen wij niet.

Tevreden.nl plaatst alleen reviews die niet aan bovenstaande criteria voldoen.

Kan Vidomes een review laten verwijderen?

Als Vidomes een review ongepast vindt, kan zij dit aangeven bij Tevreden.nl. Tevreden.nl bekijkt vervolgens of de review de richtlijnen schendt.

Zowel Vidomes als Tevreden.nl zien de reviews als een transparante manier waarop huurders ervaringen kunnen delen. Tevreden.nl bemiddelt niet in geschillen en volgt uitsluitend de richtlijnen. Een review blijft meestal online staan.

Als Vidomes negatieve reviews ontvangt, adviseert Tevreden.nl altijd contact op te nemen met de huurder. Zo kan er samen gezocht worden naar een oplossing. Vaak wordt een negatieve ervaring dan alsnog een positieve ervaring.

Tevreden.nl voert doorlopend professioneel tevredenheidsonderzoeken uit en combineert deze met reviews en ratings. Betrouwbare, informatieve en objectieve klantervaringen, helpen de juiste keuzes te maken en de dienstverlenging te verbeteren.

Ons beleid

Tevreden.nl markeert en verwijdert alle reviews die niet aan bovenstaande criteria voldoen.

Daarnaast zullen wij geen reviews publiceren die persoonlijke informatie zoals namen, e-mailadressen en telefoonnummers bevatten. Ook beschrijvingen die te herleiden zijn naar een persoon, zoals de CEO, de blonde receptioniste, etcetera, zullen we niet publiceren.

Omdat we misbruik zo actief mogelijk proberen te bestrijden, kunnen onze algoritmen soms reviews markeren en verwijderen die met correcte intenties zijn geschreven. We beseffen dat dit frustrerend is, maar we verwachten dat iedereen over het algemeen zal profiteren van deze maatregelen, omdat we er hiermee voor zorgen dat de reviews authentiek, relevant en nuttig zijn.